/* BURADAN */ /* BURAYA */

Sayfalar

02 Ocak 2016

BUNDAN İYİYDİ


Başımı döndürdü losyon kokusu
Ben toprak kokardım bundan iyiydi
Bu türkümüz bir mazinin öyküsü
Ben kuzu bakardım, bundan iyiydi
Kalorifer unutturdu obayı
Bacıyı, gardaşı, ana, babayı
Islanmış odunla, küllü sobayı
Üflerdim yakardım bundan iyiydi
Elbise almanın gelmiyor ardı,
Hizmetçi bir ayda 3 ütü kırdı,
Eskiden bir gömlek, bir de şalvarım vardı
Yıkardım, sıkardım bundan iyiydi.
Arada giderdim, Faden bibime
İncir toplar getirirdim sabime
Bir mendil soktular cebime,
Ben çiçek takardım, bundan iyiydi
Mektebi bitiren çocukları İstanbul'a aşırdık
Apartmanı, gökdeleni gördük şaşırdık
Yaylalarda, mezralarda biz komda yaşardık
Yatardım, kalkardım bundan iyiydi.
Eller aya gitti ben ise uyudum
Ömrümü tükettim ben yudum yudum
Rahatlıktan kilo aldı vücudum
Ben çile çekerdim bundan iyiydi
Çocuklar doğmadan cinsiyetini bildiler
Sezeryanla doğdu, küvezde büyüdüler
Pudralar serpildi, primaya büründüler
Ben Höllüge belenirdim, bundan iyiydi
Bizim Şahballı'yı İstanbul çaldı
Çalışmanın yerini tembellik aldı
Ne sıhhat, ne sabır, ne kuvvet kaldı
Dağda kök sökerdim, bundan iyiydi.
Gençlik geldi gitti boşu boşuna
Şimdi gönül arabaya aşina
Üzüm kesmek için dağın başına
İnerdim çıkardım bundan iyiydi.
                        Aşık Hilmi Şahball

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder